5 czerwca 2023
#byccgroup
SpaceDay Conference
1st Edition
rozwój, potencjał, technologie

weź udział w konferencji
SpaceDay Conference jest wydarzeniem dedykowanym branży kosmicznej, a jej celem jest zaznajomienie uczestników rynku kapitałowego ze specyfiką tego dynamicznie rosnącego w ostatnich latach sektora w Polsce oraz na świecie.
Konferencja odbywa się w formule online i będzie transmitowana na oficjalnych kanałach społecznościowych cc group i Strefy Inwestorów, która objęła wydarzenie patronatem medialnym.
udział w konferencji jest bezpłatny

jednym z wyzwań których się podejmujemy jako cc group, jest budowanie silnego wizerunku polskiego sektora kosmicznego w środowisku inwestorskim - zarówno funduszy inwestycyjnych, jak i inwestorów indywidualnych
Adam Kalkusiński
Prezes Zarządu, cc group
o wydarzeniu
Wydarzenie otworzy prelekcja Artura B. Chmielewskiego – polskiego naukowca z wieloletnim doświadczeniem w amerykańskiej agencji kosmicznej NASA. Program konferencji obejmuje również prezentacje firm aktywnie kształtujących polski sektor kosmiczny oraz panel dyskusyjny poświęcony perspektywom jego rozwoju w nadchodzących latach.
Do uczestnictwa zaproszono pięć dynamicznie rozwijających się spółek, działających w różnych obszarach sektora kosmicznego: Creotech Instruments, KP Labs, N7 Space, Scanway, SpaceForest
cc group, organizator konferencji, aktywnie wspiera rozwój sektora kosmicznego, pełniąc rolę łącznika między rynkiem kapitałowym a spółkami kosmicznymi, oferując im kompleksowe wsparcie w zakresie komunikacji, pozyskiwania inwestorów i przygotowań do debiutu giełdowego.
Dzięki dogłębnemu zrozumieniu specyfiki branży kosmicznej oraz doświadczeniu na rynku kapitałowym, cc group skutecznie wspiera polskie firmy technologiczne w kształtowaniu ich transparentności, wiarygodnego wizerunku i atrakcyjności z perspektywy inwestorów.
komercjalizacja kosmosu – nowa era dla inwestorów
Jeszcze kilkanaście lat temu eksploracja kosmosu była domeną wyłącznie państwowych agencji takich jak NASA, ESA czy Roskosmos. Dziś obserwujemy wyraźne przesunięcie – przestrzeń kosmiczna staje się polem aktywności prywatnych firm technologicznych, a także startupów i przedstawicieli nurtu New Space.
- wartość rynku kosmicznego w 2023 roku jest szacowana na 384 mld USD, z czego ok. 73% stanowi segment satelitarny
- postęp technologiczny i rakiety wielokrotnego użytku SpaceX o rząd wielkości obniżyły koszt wyniesienia 1 kg na orbitę z ok. 65 tys. USD w latach 60-tych do obecnych 3-5 tys. USD
- od 2020 roku skokowo rośnie liczba satelitów na orbicie, w dużej mierze za sprawą konstelacji OneWeb i Starlink, które w okresie 2020-2022 odpowiadały za ponad 4 000 wyniesionych satelitów
- w pojedynczym 2022 roku wyniesionych zostało na orbitę ponad 2 500 satelitów w porównaniu do 5 500 w latach 2013-2021
- konsorcjum polskich firm: Creotech Instruments, Scanway i CBK PAN opracowuje najbardziej zaawansowanego i największego dotąd polskiego satelitę EagleEye o masie ok. 50 kg
- w 2021 roku na polskiej giełdzie pojawiła się pierwsza polska firma kosmiczna (Creotech Instruments), a jeszcze w tym roku swój debiut planuje kolejny przedstawiciel sektora (Scanway)







































