weź udział w konferencji

SpaceDay Conference jest wydarzeniem dedykowanym branży kosmicznej, a jej celem jest zaznajomienie uczestników rynku kapitałowego ze specyfiką tego dynamicznie rosnącego w ostatnich latach sektora w Polsce oraz na świecie.

Konferencja odbywa się w formule online i będzie transmitowana na oficjalnych kanałach społecznościowych cc group i Strefy Inwestorów, która objęła wydarzenie patronatem medialnym.

udział w konferencji jest bezpłatny

 

jednym z wyzwań których się podejmujemy jako cc group, jest budowanie silnego wizerunku polskiego sektora kosmicznego w środowisku inwestorskim - zarówno funduszy inwestycyjnych, jak i inwestorów indywidualnych

Adam Kalkusiński
Prezes Zarządu, cc group 


o wydarzeniu

Wydarzenie otworzy prelekcja Artura B. Chmielewskiego – polskiego naukowca z wieloletnim doświadczeniem w amerykańskiej agencji kosmicznej NASA. Program konferencji obejmuje również prezentacje firm aktywnie kształtujących polski sektor kosmiczny oraz panel dyskusyjny poświęcony perspektywom jego rozwoju w nadchodzących latach.

Do uczestnictwa zaproszono pięć dynamicznie rozwijających się spółek, działających w różnych obszarach sektora kosmicznego: Creotech Instruments, KP Labs, N7 Space, Scanway, SpaceForest 

cc group, organizator konferencji, aktywnie wspiera rozwój sektora kosmicznego, pełniąc rolę łącznika między rynkiem kapitałowym a spółkami kosmicznymi, oferując im kompleksowe wsparcie w zakresie komunikacji, pozyskiwania inwestorów i przygotowań do debiutu giełdowego.

Dzięki dogłębnemu zrozumieniu specyfiki branży kosmicznej oraz doświadczeniu na rynku kapitałowym, cc group skutecznie wspiera polskie firmy technologiczne w kształtowaniu ich transparentności, wiarygodnego wizerunku i atrakcyjności z perspektywy inwestorów.


komercjalizacja kosmosu – nowa era dla inwestorów

Jeszcze kilkanaście lat temu eksploracja kosmosu była domeną wyłącznie państwowych agencji takich jak NASA, ESA czy Roskosmos. Dziś obserwujemy wyraźne przesunięcie – przestrzeń kosmiczna staje się polem aktywności prywatnych firm technologicznych, a także startupów i przedstawicieli nurtu New Space.

  • wartość rynku kosmicznego w 2023 roku jest szacowana na 384 mld USD, z czego ok. 73% stanowi segment satelitarny
  • postęp technologiczny i rakiety wielokrotnego użytku SpaceX o rząd wielkości obniżyły koszt wyniesienia 1 kg na orbitę z ok. 65 tys. USD w latach 60-tych do obecnych 3-5 tys. USD
  • od 2020 roku skokowo rośnie liczba satelitów na orbicie, w dużej mierze za sprawą konstelacji OneWeb i Starlink, które w okresie 2020-2022 odpowiadały za ponad 4 000 wyniesionych satelitów
  • w pojedynczym 2022 roku wyniesionych zostało na orbitę ponad 2 500 satelitów w porównaniu do 5 500 w latach 2013-2021
  • konsorcjum polskich firm: Creotech Instruments, Scanway i CBK PAN opracowuje najbardziej zaawansowanego i największego dotąd polskiego satelitę EagleEye o masie ok. 50 kg
  • w 2021 roku na polskiej giełdzie pojawiła się pierwsza polska firma kosmiczna (Creotech Instruments), a jeszcze w tym roku swój debiut planuje kolejny przedstawiciel sektora (Scanway)


eksperci

dr hab. Grzegorz Brona

Creotech Instruments S.A.


dr Martyna Gatkowska

KP Labs sp zoo


Szymaon Machalica

Strefa Inwestorów S.A.


Michał Mosdorf

N7 Space sp zoo


Marcin Sarnowski

Space Forest sp zoo



agenda

5 czerwca 2023

online

10:00
Rola kosmosu - Artur B. Chmielewski, Centrum NASA
11:00
Scanway S.A.
11:45
KP Labs sp zoo
12:30
N7 Space sp zoo
13:15
Space Forest sp zoo
14:00
Potencjał i przyszłość polskiego sektora kosmicznego - panel dyskusyjny